§ 1
Postanowienia ogólne
Regulamin określa warunki i rodzaje świadczonych usług przez firmę EDMAD Magdalena Błaszczak, z siedzibą w Dorohusku, ul. Legionistów 10, będącą właścicielem marki "Niebiański Ład"
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1. regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin korzystania z usług przez firmę EDMAD Magdalena Błaszczak, z siedzibą w Dorohusku, ul. Legionistów 10, będącą właścicielem marki "Niebiański Ład";
2. ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 31 stycznia 1959r. „O cmentarzach i chowaniu zmarłych” ;
3. wykonawcy – należy przez to rozumieć firmę EDMAD Magdalena Błaszczak, z siedzibą w Dorohusku, ul. Legionistów 10, będącą właścicielem marki "Niebiański Ład";
4. zamawiającym – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, na rzecz której świadczona jest usługa;
5. dysponencie grobu – należy przez to rozumieć osobę, która uiściła opłatę przewidzianą za pochowanie zwłok oraz najbliższą rodzinę osoby zmarłej w rozumieniu art. 10 ustawy z dnia 31 stycznia 1959r. „O cmentarzach i chowaniu zmarłych” ;
6. grobie pojedynczym – należy przez to rozumieć usypaną mogiłę, pomnik, płytę lub nagrobek przewidziany na pochówek do dwóch osób;
7. grobie rodzinnym – należy przez to rozumieć płytę lub nagrobek przewidziany na pochówek powyżej 2 osób;
8. grobowcu – należy przez to rozumieć płytę lub nagrobek, który swoimi rozmiarami przekracza wielkość grobu pojedynczego lub rodzinnego;
9. sprzątaniu – należy przez to rozumieć usługę sprzątania przedmiotu zlecenia wybraną przez zamawiającego;
10. myciu – należy przez to rozumieć usługę czyszczącą polegającą na umyciu całego grobu wodą z dodatkiem środków czyszczących;
11. usłudze – należy przez to rozumieć wszystkie rodzaje usług wymienione w § 1 i 2;
12. usłudze sprzątanie – należy przez to rozumieć usługę, o której mowa w § 2;
13. usłudze sprzątanie z myciem – należy przez to rozumieć usługi jednorazowe bądź pakiety usług, o których mowa w § 2;
14. usłudze odwiedzenie grobu – należy przez to rozumieć jednorazową usługę , o której mowa w § 2;
15. usłudze mycie nagrobków wykonanych z lastryko lub betonu – należy przez to rozumieć jednorazową usługę , o której mowa w § 2;
16. usłudze jednorazowej – należy przez to rozumieć usługi jednorazowe, o których mowa w § 2;
17. usłudze abonamentowej – należy przez to rozumieć usługi wykonywane cyklicznie, o których mowa w § 2;
18. obsłudze na święta – należy przez to rozumieć usługę abonamentową obejmującą realizację usługi przed świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocy oraz 1 Listopada. Obejmuje ona trzy wizyty na nagrobku przed każdym z w/w świętem;
19. usłudze 6 – miesięcznej – należy przez to rozumieć usługę abonamentową obejmującą realizację usługi w okresie pół rocznym. Oferta obejmuje jedno sprzątanie na miesiąc – łącznie sześć wizyt;
20. usłudze rocznej – należy przez to rozumieć usługę abonamentową obejmującą realizację usługi w okresie rocznym. Oferta obejmuje jedno sprzątanie na miesiąc – łącznie dwanaście wizyt;
21. usłudze odszukania nagrobka – należy przez to rozumieć usługę polegającą na odszukaniu nagrobka w przypadku braku strony nekropolii umożliwiającej zlokalizowanie nagrobka lub w przypadku, kiedy zamawiający nie jest w stanie dokładnie określić miejsca pochówku osoby bliskiej;
22. dostarczeniu wieńca w dniu pogrzebu w imieniu klienta – należy przez to rozumieć usługę polegającą na dostarczeniu wybranej z cennika wiązanki kwiatów żywych lub sztucznych w dniu pogrzebu w imieniu klienta;
23. usłudze sprzątania nagrobka po pogrzebie – należy przez to rozumieć usługę polegającą na selekcji wiązanek, usunięciu wypalonych zniczy po pogrzebie (nie obejmuje ona mycia nagrobka);
24. impregnacji nagrobka – należy przez to rozumieć usługę pielęgnacyjno – czyszczącą całego nagrobka przy użyciu odpowiednich środków specjalistycznych (o ile użycie specjalistycznego preparatu jest możliwe przy danym rodzaju płyty nagrobkowej). Usługę wykonujemy w miesiącach od maja do września w temperaturze powyżej 15ºC;
25. zapaleniu znicza – należy przez to rozumieć usługę polegająca na zapaleniu znicza szklanego lub plastikowego o czasie palenia zagwarantowanym przez producenta;
26. wiązance kwiatów – należy przez to rozumieć sztuczną lub żywą dekorację składającą się z kilku gatunków kwiatów, ułożoną ozdobnie.
§ 2
Przedmiot świadczonych usług
1. USŁUGI JEDNORAZOWE – JEDNA WIZYTA
a) SPRZĄTANIE:
Oferta obejmuje:
• uprzątnięcie terenu bezpośrednio przy grobie (ręczne usunięcie chwastów, zgrabienie liści);
• uporządkowanie nagrobka;
• uprzątnięcie starych zniczy i kwiatów;
• odśnieżenie w okresie zimowym;
• dokumentację fotograficzną przed i po wykonaniu usługi przesyłaną drogą e-mail;
b) SPRZĄTANIE Z MYCIEM:
Oferta obejmuje:
• uprzątnięcie terenu bezpośrednio przy grobie (ręczne usunięcie chwastów, zgrabienie liści);
• uprzątnięcie starych zniczy i kwiatów;
• uporządkowanie i umycie nagrobka;
• odśnieżenie w okresie zimowym;
• dokumentację fotograficzną przed i po wykonaniu usługi przesyłaną drogą e-mail;
* Usługa nie dotyczy mycia nagrobków z lastryko i betonu (pomniki z tych materiałów myjemy ciśnieniowo).
c) ODWIEDZENIE GROBU
Oferta obejmuje:
• zapalenie dowolnego znicza lub wkładu wybranego z usług dodatkowych lub położenie dowolnej wiązanki wybranej z opcji dodatkowych;
• dokumentację fotograficzną przed i po wykonaniu usługi przesyłaną drogą e-mail po wizycie;
* do ceny usługi należy doliczyć koszt wybranego znicza, wkładu bądź wiązanki; usługa nie obejmuje sprzątania nagrobka.
d) MYCIE NAGROBKÓW Z LASTRYKO LUB BETONU:
Oferta obejmuje:
• uprzątnięcie terenu bezpośrednio przy grobie (ręczne usunięcie chwastów, zgrabienie liści);
• uprzątnięcie starych zniczy i kwiatów;
• umycie nagrobka myjką ciśnieniową przy użyciu specjalistycznej chemii;
• dokumentację fotograficzną przed i po wykonaniu usługi przesyłaną drogą e-mail;
*usługę wykonujemy od maja do września w temperaturze powyżej 100C
e) SPRZĄTANIE NAGROBKA PO POGRZEBIE
Oferta obejmuje:
• selekcję wiązanek;
• usunięcie wypalonych zniczy;
• uprzątnięcie terenu wokół nagrobka;
• dokumentację fotograficzną przed i po wykonaniu usługi przesyłaną drogą e-mail.
* usługa nie obejmuje mycia nagrobka.
f) DOSTARCZENIE WIEŃCA W DNIU POGRZEBU W IMIENIU KLIENTA
Oferta obejmuje:
• dostarczenie wybranej z cennika wiązanki kwiatów żywych lub sztucznych w imieniu zamawiającego w dniu pogrzebu;
* do ceny usługi należy doliczyć koszt wybranej wiązanki. Usługa nie obejmuje sprzątania nagrobka.
2. USŁUGI ABONAMENTOWE (wizyty cykliczne)
a) ABONAMENT 1 – OBSŁUGA NA ŚWIĘTA (trzy wizyty, każda przed n/w świętem)
Oferta obejmuje wykonanie n/w usług w okresie Świąt Wielkanocy, Wszystkich Świętych oraz Bożego Narodzenia:
• uprzątnięcie terenu bezpośrednio przy grobie (ręczne usunięcie chwastów, zgrabienie liści);
• uprzątnięcie starych zniczy i kwiatów
• uporządkowanie i umycie nagrobka;
• odśnieżenie w okresie zimowym;
• dokumentacja fotograficzna przed i po wykonaniu usługi przesyłana drogą e-mail po każdej wizycie;
b) ABONAMENT 2 – OBSŁUGA PÓŁROCZNA (sześć wizyt - po jednej w każdym miesiącu)
Oferta obejmuje:
• uprzątnięcie terenu bezpośrednio przy grobie (ręczne usunięcie chwastów, zgrabienie liści);
• uprzątnięcie starych zniczy i kwiatów
• uporządkowanie i umycie nagrobka ;
• odśnieżenie w okresie zimowym;
• dokumentacja fotograficzna przed i po wykonaniu usługi przesyłana drogą e-mail po każdej wizycie;
c) ABONAMENT 3 – OBSŁUGA ROCZNA (dwanaście wizyt - po jednej w każdym miesiącu)
Oferta obejmuje:
• uprzątnięcie terenu bezpośrednio przy grobie (ręczne usunięcie chwastów, zgrabienie liści);
• uprzątnięcie starych zniczy i kwiatów
• uporządkowanie i umycie nagrobka;
• odśnieżenie w okresie zimowym;
• dokumentacja fotograficzna przed i po wykonaniu usługi przesyłana drogą e-mail po każdej wizycie;
Zamówienie usługi świątecznej, półrocznej bądź rocznej dla nagrobków wykonanych z lastryko lub betonu możliwe jest po wykonaniu jednorazowego mycia ciśnieniowego. Uwarunkowanie nie dotyczy nagrobków, które myliśmy w okresie do 6 miesięcy wstecz bądź opiekujemy się nimi na stałe.
3. USŁUGI DODATKOWE
• Znicz (postawienie i zapalnie znicza)
* opcja dostępna podczas realizacji usługi jednorazowej lub wybranego pakietu.
ze względu na to, że producenci umieszczają wkłady o różnym czasie palenia nie jesteśmy w stanie zadeklarować jednakowych wartości dla każdej z opcji.
• Wkład do znicza (wstawienie i zapalenie):
• wkład mały (czas palenia 30 godz.)
• wkład średni (czas palenia 60 godz.)
• wkład duży (czas palenia 80 godz.)
* opcja dostępna podczas realizacji usługi jednorazowej lub wybranego pakietu
• Zapalenie wkładu bądź znicza w okresie świątecznym
Zapalenie wybranego wkładu bądź znicza przed n/w świętem:
Wszystkich Świętych - 30 października;
Wielkanoc - wielki piątek lub wielka sobota;
Boże Narodzenie - 23 lub 24 grudnia.
* Usługa dotyczy tylko w/w świąt. Dodatkowa opłata obowiązuje w przypadku chęci zapalenia światełka poza datą sprzątania nagrobka. Nie ma możliwości wyboru innego terminu. Opcja dostępna podczas realizacji usługi jednorazowej lub wybranego pakietu. Oferta nie obejmuje samego wkładu lub znicza.
• Wstawienie elektrycznego (na baterie) wkładu do znicza;
• Impregnacja nagrobka (usługę wykonujemy w miesiącach od maja do września w temperaturze powyżej 15ºC);
• Postawienie na nagrobku wiązanki kwiatów żywych lub sztucznych;
• Postawienie na nagrobku chryzantemy;
• Usługa odszukania nagrobka.
Powyższe usługi nie obejmują:
• wycinki drzew
• wycinki oraz przycinki krzewów
• uzupełniania ubytków w nagrobkach
• usuwania porostów i mchu powyżej 20% powierzchni nagrobka (* nie dotyczy mycia ciśnieniowego)
• oraz innych czynności poza objętymi w ofercie
§ 3
Składanie zamówień
1. Składanie zamówień na świadczone usługi następuje pisemnie poprzez wypełnienie formularza zamówień, mailowo lub telefonicznie.
2. Podmiotem uprawnionym do złożenia zamówienia na wykonanie usługi jest osoba fizyczna, będąca dysponentem grobu.
3. Dysponent grobu winien udokumentować swoje prawo do jego dysponowania poprzez złożenie oświadczenia przy składaniu zamówienia.
4. Zamawiający zobowiązany jest podać prawdziwe dane wymagane do przyjęcia zamówienia oraz należytego wykonania usługi.
5. Wszelkie konsekwencje prawne związane z podaniem przez Zamawiającego nieprawdziwych lub niepełnych danych ponosi Zamawiający.
6. Zamawiający zobowiązuje się zamieścić w formularzu zamówienia:
a) dane osobowe potrzebne do kontaktu oraz wystawienia faktury takie jak imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, telefon kontaktowy, e-mail,
b) lokalizację grobu (cmentarz, kwatera, rząd, miejsce), imię i nazwisko zmarłego/zmarłych, datę śmierci zmarłego/zmarłych,
c) rodzaj zleconych usług do wykonania, w tym podania informacji czy zamówienie na charakter jednorazowy czy obejmuje usługę ciągłą i okres jej realizacji,
d) informacje dodatkowe, w tym m.in. rodzaj materiału z jakiego jest zrobiony nagrobek, jego wielkość, stan techniczny, dotychczasowe uszkodzenia powstałe przed zleceniem usługi, preferowany kolor zniczy lub kwiatów,
e) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji zlecenia, akceptację Regulaminu oraz oświadczenie o prawie do dysponowania grobem wskazanym w zamówieniu.
7. Podanie przez Zamawiającego danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji usługi, a ich brak uniemożliwia jej wykonanie.
8. Składając zlecenie Zamawiający wyraża zgodę na wykorzystanie swoich danych osobowych w celu i zakresie potrzebnym do wykonania przez wykonawcę zleconej usługi.
§ 4
Przyjęcie zlecenia do realizacji i jego wykonanie
1. Wypełnienie formularza i jego przesłanie na adres wykonawcy nie jest równoznaczne z zawarciem umowy na świadczenie usług.
2. Po otrzymaniu wypełnionego formularza, wykonawca prześle Zamawiającemu potwierdzenie przyjęcia zamówienia z danymi potrzebnymi do opłacenia zleconej usługi w terminie 7 dni.
3. Usługa realizowana jest w terminie 7 dni od momentu zaksięgowania na rachunku bankowym Wykonawcy wpłaty kwoty wykazanej w potwierdzeniu zamówienia lub w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
4. Usługi: obsługa na święta, 6-miesięczna i roczna realizowane są cyklicznie zgodnie z ustaleniami lub w terminie wskazanym przez Zamawiającego, jednak nie wcześniej niż od momentu zaksięgowania na rachunku bankowym Wykonawcy wpłaty kwoty wykazanej w potwierdzeniu zamówienia.
5. Po wykonaniu usługi Zamawiający otrzyma potwierdzenie jej wykonania obejmujące dokumentację fotograficzną przed i po wykonaniu usługi oraz na żądanie rachunek.
Powyższe przesłane zostanie drogą elektroniczną na podany adres e-mail.
6. Wykonawca może odmówić przyjęcia zamówienia do realizacji z następujących powodów:
a) braku wolnych terminów na wykonanie usługi,
b) braku możliwości technicznych wykonania nietypowej usługi,
c) nieposiadania uprawnień przez zamawiającego do złożenia zamówienia na wykonanie usług, o których mowa w § 2 niniejszego Regulaminu.
d) innych szczególnie uzasadnionych przypadkach.
7. O braku możliwości wykonania usługi zamawiający zostanie poinformowany niezwłocznie drogą telefoniczną lub mailową
8. Jeżeli z przyczyn określonych w pkt. 6 wykonanie usługi nie będzie możliwe, wykonawca zwróci zamawiającemu pobrane wynagrodzenie w części odpowiadającej niezrealizowanej usłudze.
§ 5
Cennik
1. Opłaty za wykonaną usługę są pobierane przez wykonawcę zgodnie z aktualnym cennikiem , który jest umieszczony na stronie internetowej wykonawcy pod adresem www.niebianski-lad.pl, lub w oparciu o indywidualną wycenę w przypadku realizacji zamówień dodatkowych lub specjalnych.
2. Oferowane usługi przedstawione są w cenach brutto.
3. Wykonawca zastrzega sobie możliwość zmian cen bez uprzedzenia, a także wprowadzania i usuwania promocji. Zmiana cen nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji.
4. Wykonawca zastrzega sobie prawo do wycofania poszczególnych usług z oferty bez uprzedzenia, jednakże nie dotyczy to zamówień przyjętych do realizacji.
§ 6
Faktury
1. Klient chcący otrzymać fakturę jest zobowiązany do zamieszczenia tej informacji w polu Dodatkowe informacje w formularzu zamówienia.
2. Brak takiej informacji skutkuje brakiem możliwości wystawienia faktury w późniejszym terminie.
3. Faktura przesłana jest w formie elektronicznej w formacie plików PDF.
4. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług faktura elektroniczna jest równoznaczna z przesłaniem faktury wystawionej w formie papierowej i stanowi dokument księgowy.
5. Klient otrzyma fakturę w terminie do 30 dni od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie Wykonawcy.
6. Fakturę uważa się za dostarczoną w momencie wysłania jej na adres poczty elektronicznej e- mail wskazany przez Zamawiającego w formularzu zamówienia.
7. Zamawiający może dokonać zmiany adresu e-mail na który mają być wysyłane faktury poprzez wysłanie takiej informacji do Wykonawcy. Jednakże, aby zmiana taka została zaakceptowana musi być wysłana z adresu e-mail widniejącego w formularzu zamówienia.
7. W przypadku gdy, Zamawiający nie posiada poczty e-mail a zamówienie zostało przyjęte za pośrednictwem kontaktu telefonicznego istnieje możliwość przesłania faktury za pośrednictwem operatora pocztowego bądź firmy kurierskiej. Koszty tej czynności ponosi Zamawiający i są one doliczane do wyceny zamówienia zgodnie z wybraną opcją. Fakturę uważa się za dostarczoną w momencie jej wysyłki za pośrednictwem opcji wybranej przez Zamawiającego.
§ 7
Odpowiedzialność
1. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania należytej staranności związanej z jakością świadczonej usługi.
2. Składając zamówienie Zamawiający ma obowiązek poinformowania wykonawcę o istniejących uszkodzeniach nagrobka lub jego otoczenia.
3. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za istniejące usterki i uszkodzenia nagrobka oraz jego otoczenia powstałe z przyczyn niezależnych od wykonawcy.
4. Wykonawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub odmowy realizacji usługi w przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy treścią zamówienia a stwierdzonym stanem faktycznym, w tym m.in.: rodzajem materiału z jakiego jest wykonany nagrobek, jego wielkością, stanem technicznym czy poziomem zabrudzenia. Informacje o zaistniałej sytuacji Zamawiający otrzyma w możliwie jak najkrótszym czasie wraz z propozycją rozwiązania problemu.
5. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub niemożność wykonania świadczonej usługi wynikające z zaistnienia czynników niezależnych od Zamawiającego, takich jak: zdarzenia losowe, katastrofy naturalne, awarie sieci internetowych, złe warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonanie zlecenia.
6. W przypadku zaistnienia okoliczności opisanych w § 6 pkt. 5 wykonawca poinformuje Zamawiającego w możliwie najkrótszym terminie o zaistniałych problemach, jego przyczynach i dalszych podjętych czynnościach mających na celu ustalenie nowego terminu wykonania usługi.
7. Wykonawca dołoży wszelkich starań, aby zamówione dodatkowo wiązanki i znicze odpowiadały rzeczywistemu wyglądowi i opisowi, jednak mogą się one nieznacznie różnić. W przypadku, gdy wybrany wzór nie będzie dostępny, zostanie dostarczony najbardziej podobny o tych samych wymiarach i parametrach.
8. Składający zamówienie, zlecając wykonanie usługi, wyraża zgodę na wykorzystanie przez wykonawcę dokumentacji fotograficznej stanu miejsca wykonania usługi w celach informacyjnych oraz promocyjnych, z zachowaniem poufności danych osobowych. Zamawiający może nie wyrazić zgody na wykorzystanie przez wykonawcę dokumentacji fotograficznej w celach informacyjnych i promocyjnych. Zamawiający winien przy składaniu zamówienia zamieścić informację o nie wyrażaniu zgody na użycie dokumentacji fotograficznej w celach marketingowych.
§ 8
Rezygnacja z zawartej umowy
1. Zamawiającemu przysługuje możliwość rezygnacji z zawartej umowy na wykonanie usług abonamentowych.
2. W przypadku rezygnacji Zamawiający otrzyma zwrot niewykorzystanych środków pieniężnych stanowiący iloraz zapłaconej kwoty i liczby pozostałych do wykonania usług.
3. W przypadku przelewu zagranicznego kwota zwrotu zostanie pomniejszona o koszty bankowe.
4. Termin zwrotu środków finansowych wynosi 14 dni roboczych.
§ 9
Reklamacje
1. Zamawiającemu przysługuje możliwość złożenia na piśmie, mailowo (adres e-mail: kontakt.niebianski.lad@gmail.com) reklamacji w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od wykonania usługi.
2. Przedmiotem reklamacji jest wykonanie przez wykonawcę usługi niezgodnie z warunkami i zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie.
3. Reklamacja powinna zawierać: oznaczenie zamawiającego umożliwiające jego identyfikację, określenie przedmiotu reklamacji wraz z uzasadnieniem przyczyn jej wniesienia, datę i podpis osoby zgłaszającej reklamację.
4. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od dnia jej wpływu. W szczególnie uzasadnionych przypadkach reklamacje będą rozpatrywane w terminie 30 dni od daty jej złożenia o czym zamawiający zostanie poinformowany.
§ 10
Informacje dodatkowe
1. Poprzez złożenie zlecenia Zamawiający potwierdza zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptuje jego treść.
2. Czas palenia się zniczy został określony przez producenta.
3. Wykonawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 23 października 2023r.